შეფასების მიზნები
,,საგანმანათლებლო პროცესის ცენტრში დგას მოსწავლე , მისი განვითარების პროეცესი და მიღწეული შედეგი. შედეგზე ორიენტირება გულისხმობს მოსწავლისათვის მიწოდებული ინფორმაციის არა მხოლოდ დამახსოვრებას , არამედ ამ ინფორმაციის მყარ, დინამიურ და ფუნქციურ ცოდნად გარდაქმნას”
შეფასების საშუალებით განისაზღვრება იმ სასწავლო შედეგების მიღწევის ხარისხი, რომელიც საგნობრივი პროგრამის სტანდარტით არის გათვალისწინებული;
შეფასების მიზანია-რამდენად კარგად ასწავლის მასწავლებელი, რამდენად კარგად სწავლობს მოსწავლე. აუცილებელია გავითვალისწინოთ :
დისკუსიაში მონაწილე მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმი
,,საგანმანათლებლო პროცესის ცენტრში დგას მოსწავლე , მისი განვითარების პროეცესი და მიღწეული შედეგი. შედეგზე ორიენტირება გულისხმობს მოსწავლისათვის მიწოდებული ინფორმაციის არა მხოლოდ დამახსოვრებას , არამედ ამ ინფორმაციის მყარ, დინამიურ და ფუნქციურ ცოდნად გარდაქმნას”
შეფასების საშუალებით განისაზღვრება იმ სასწავლო შედეგების მიღწევის ხარისხი, რომელიც საგნობრივი პროგრამის სტანდარტით არის გათვალისწინებული;
შეფასების მიზანია-რამდენად კარგად ასწავლის მასწავლებელი, რამდენად კარგად სწავლობს მოსწავლე. აუცილებელია გავითვალისწინოთ :
- მოსწავლის სწავლის ხელშეწყობა;
- მოსწავლის ძლიერი და სუსტი მხარეების გამოვლენა;
- სწავლების კონკრეტული მეთოდიკის ეფექტიანობის შემოწმება
- სასწავლო პროეცესში მოსწავლის შეფასება ;
- მშობლების ჩართვა მოსწავლის სწავლების პროცესში (კომუნიკაცია)
- მიმდინარე შეფასება
- შედეგების/მიღწევების შეფასება;
- საშინაო დავალება;
- საკლასო დავალება;
- შემაჯამებელი დავალება;
- განმსაზღვრელი, რომელიც აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ამ დროს ჩვენ ვწერთ ქულას (10 ქულიანი შეფასება )
- განმავითარებელი შეფასება;ამ დროს უმჯობესია შევქმნათ ტვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემები, მივცეთ მოსწავლეებს რჩევა-დარიგება, ვაწარმოოთ დაკვირვების ფურცელი, და ა.შ.
განმავითარებელი
|
განმსაზღვრელი
|
|
მიზანი
|
სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარების
ხელშეწყობა;
|
სწავლის ხარისხის გაკონტროლება ;
მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენა ესგ-ითგანსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში;
აკადემიური სწავლების დონის განსაზღვრა;
|
შეფასების საგანი
|
სწავლის პროცესი
|
სწავლის სედეგი
|
შეფასების შედეგად მიღებული გადაწყვეტილება
|
წინსვლის ხელშესაწყობად განსხვავებული აქტივობის შერჩევა, სწავლების
სტრატეგიის შეცვლა, რჩევა -დარიგების მიცემა და სხვა.
|
მომდევნო ეტაპზე (კლასში/საფეზურზე)დაშვება/არდაშვება
|
წარმატების კრიტერიუმის განსაზღვრა
|
კონკრეტული მოსწავლის წინსვლის საფუძველზე(რა დონეს ფლობდა-რა დონეს
ფლობს)
|
იმის საფუძველზე , თუ რამდენად მიაღწია სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს
|
შეფასების საშუალებები
|
თვით/ურთიერთშეფასების რუბრიკა;კითხვარი;სიტყვიერი,კომენტარი, უნარის
განვითარების აღწერა
|
ქულა
|
შეფასების სქემის შექმნა და გამოყენება ;
აუცილებელია გვახსოვდეს, რომ არსებობს კავშირი სასწავლო მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს შორის, რადგან სწავლის შედეგი რომ გაიზომოს აუცილებელია ჩამოყალიბდეს კრიტერიუმი, კრიტერიუმი კი ყალიბდება გაკვეთილის სასწავლო მიზნის შესაბამისად;
სასწავლო პროექტის განხორცილებისას ხშირად ვიყენებ ჰოლისტურ შეფასების სქემას, რადგა კვლევის პროცესში მოსწავლეს ვერ შევაფასებთ ორი , ან თუნდაც სამი მახასიათებელით . ჩემს მიერ შექმნილ სქემაში გაერთიანებულია თითქმის ყველა კრიტერიუმი და ყველა მახასიათებელი , რომლის მიხედვითაც მსურს შევაფასო მოსწავლე პროეტზე მუშაობისას;
შეფასება ჯგუფური მუშაობის დროს
პრეზენტატორის შეფასების კრიტერიუმი
მონაწილეობას იღებს პროექტის თემის შერჩევაში, ასაბუთებს თემის აქტუალურობას
|
1
|
სასწავლო
პროექტზე მუშაობის პროცესში ეძებს საინტერესო
მასალას, აგროვებს და ახარისხებს ინფორმაციას,
|
1
|
ფლობს საკომუნიკაციო უნარებს , მუშაობის პროცესში
ჩანს მისი კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება
;
|
2
|
გამოყოფს საკვლევ ობიექტს ,იწყებს კვლევას და ”გადის” დასახული მიზნის შედეგზე
|
2
|
აქტიურად არის ჩართული სამუშაო პროცესში, ჯგუფური
მუშაობის უნარებს ფლობს
|
1
|
ასაბუთებს მოკვლეული მასალის აქტუალურობას , ადარებს
წინარეცოდნას და გამოყოფს ახლის აქტუალურობას;
|
|
შემოიფარგლება კონკრეტული თემით , ერთი მასალის შესრულების
შემდეგ აქტიურად ერთვება ახალი მასალის მოძიებაში
|
1
|
თანაგუნდელებს უზიარებს საკუთარ გამოცდილებას , მათთან
ერთად ქმნის თვალსაჩინოებებს, შეხვედრების დროს აქტიურად არის ჩართული დისკუსიაში
|
2
|
შეფასება ჯგუფური მუშაობის დროს
განმავითარებელი | განმსაზღვრელი | |
მიზანი | მოსწავლისგანვითარებისხელშეწყობა; მოსწავლისსწავლებისხარისხისგაუმჯობესება; | ეროვნულის სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენა; მოსწავლის სწავლების ხარისხის გაკონტროლება; |
შეფასების საგანი | სწავლის პროცესი; | სწავლის შედეგი; |
შეფასების შედეგად მიღებული გადაწყვეტილება | მოსწავლეების წახალისება; | 10 ქულიანი სისტემით მოსწავლეების შეფასება; |
წარმატების კრიტერიუმის განსაზღვრა | მოსწავლეებთან ერთად გამჭირვალე გავხადოთ სწავლების დროს წარმოქმნილი პრობლემები და მოვიძიოთ გზები ამ პრობლემების აღმოსაფხვრელად; შევქმნათ წარმოდგენა უკუკავშირის მეთოდის მნიშვნელობასა და მის მრავალფუნქციურობაზე შევქმნათუკუკავშირისთვისე.წ. უსაფრთხოსივრცე ამმეთოდითმუშაობაეფექტიანირომიყოს, აუცილებელია, ჯგუფშიშეიქმნასურთიერთნდობისატმოსფერო. შეფასება წარმოადგენს არა მარტო დაკვირვებათა სისტემატიზებას, არამედ გამოცდილებათა შეფასებასაც განსაზღვრულ კრიტერიუმებზე დაყრდნობით. მაგ., თუ უკუკავშირს ჯგუფური მუშაობის ხარისხის შესაფასებლად ვიყენებთ, წინასწარ უნდა შევიმუშაოთ კრიტერიუმები კარგი ან ცუდი ჯგუფური მუშაობის შესაფასებლად | სასწავლო ეროვნული გეგმის მიხედვით განსაზღვრული სტანდარტები ჩაატრებულმა გაკვეთილმა დააკმაყოფილა; |
შეფასების საშუალებები | ურთიერთსეფასების რუბრიკა; სიტყვიერი კომენტარები; უნარის განვითარების დონის აღწერა; | ქულა (10 ქულიანი შეფასება) |
კრიტერიუმები
|
ქულები
|
საუბრობს გამართულად და თავდაჯერებულად
|
|
საუბარი არგუმენტებულია
|
|
თავს ართმევს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
|
იღებს კრიტიკულ შენიშვნებს
|
|
იცავს საუბრისას დროის ლიმიტს
|
დისკუსიაში მონაწილე მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმი
კრიტერიუმები
|
ქულები
|
საუბრობს გამართულად და თავდაჯერებულად
|
|
საუბარი არგუმენტირებულია
|
|
იცავს დისკუსიის წესებს და თანაკლასელის მიმართ კორექტულია
|
|
იცავს საუბრისას დროის ლიმიტს
|
January 23, 2014 at 7:14 AM
ძალიან შრომისმოყვარე და გონიერი ადამიანი ხართ...ყოჩაღ,ერთმანეთს ჩვენ მაინც მივცეთ სტიმული
January 23, 2014 at 8:27 AM
ნინო, თვალს ვადევნებ შენს საქმიანობას, ყოჩაღ, არ შემიძლია საქებარი სიტყვა რომ არ გითხრა! წარმატებებს გისურვებ!
January 23, 2014 at 8:34 AM
ძალიან კარგია, ნინო! წარმატებებს გისურვებ!
January 23, 2014 at 8:36 AM
შენი შრომის ნაყოფი გვეხმარება პედაგოგიურ საქმიანობაში, მაშველი რგოლივითაა , რისთვისაც უღრმეს მადლობას მოგახსენებთ მთელი ჯგუფი.
პორტფოლიოში ჩაასწორე, უნდა იყოს- ჩემ შესახებ.
January 23, 2014 at 9:08 AM
ძალიან დიდი მადლობა.
ანა ჩემ შესახებ წერია პირველ გევრდზე კიდევ სადმე თუ გამეპარა ჩავასწორებ, გაიხარე
January 24, 2014 at 10:57 AM
ბევრი გიშრომია მომწონს შენი ბლოგი. წარმატებებს გისურვებ!
July 12, 2014 at 1:56 AM
ყოჩაღ, ნინო! ამას ეძახი მოუწესრიგებელს?... არაჩვეულებრივია
August 10, 2014 at 2:58 AM
დიდი მადლობა
November 8, 2015 at 12:37 AM
ნინო, მისაბაძი ხარ ყველა მასწავლებლისათვის პროფესიონალიზმით,შრომისმოყვარეობით, ერთგულებით.გიყვარს შენი სამშობლო და საქმე, რომელსაც მთელი გულით ემსახურები. გიყვარს ბავშვები და მათგანაც სიყვარულს იმკი.შენი შრომა დიდი სტიმულია პედაგოგებისათვის!
November 8, 2015 at 6:41 AM
გმდლობ, ანა , საოცარი შეფასება დამიწერე
November 8, 2015 at 7:50 AM
მაგარი პორტფოლიოა. სიტყვები არ მყოფნის. ნაშრომი ნაშრომად და როგორი ესთეტიკით მოწოდებული?! საოცარი ადამიანი ხარ. ეტალონი.
November 26, 2015 at 9:30 AM
ძალიან საინტერესოა! ყოჩაღ, ბევრი გიშრომია!
December 9, 2017 at 12:22 AM
ქ.ნ ნინო ,პერიოდულად ვადევნებ თვალს თქვენს საქმიანობას და სულ ერთი კითხვა მიტრიალებს თავში: დაძინებას ახერხებთ საერთოდ? კოლოსალურ შრომას ეწევით და რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია ხარისხიანად , საინტერესოდ და მრავალფეროვნად. ღმერთმა შეგაძლებინოთ და დაგიფასოთ ჩვენი მომავლითვის გაწეული საოცარი ღვაწლი.<3 <3