შეფასება

შეფასების მიზნები 

,,საგანმანათლებლო პროცესის ცენტრში დგას მოსწავლე , მისი განვითარების პროეცესი და მიღწეული შედეგი. შედეგზე ორიენტირება გულისხმობს მოსწავლისათვის მიწოდებული ინფორმაციის არა მხოლოდ დამახსოვრებას , არამედ ამ ინფორმაციის მყარ, დინამიურ და ფუნქციურ ცოდნად გარდაქმნას”
   შეფასების საშუალებით განისაზღვრება იმ სასწავლო შედეგების მიღწევის ხარისხი, რომელიც საგნობრივი პროგრამის სტანდარტით არის გათვალისწინებული;
 შეფასების მიზანია-რამდენად კარგად ასწავლის მასწავლებელი, რამდენად კარგად სწავლობს მოსწავლე. აუცილებელია გავითვალისწინოთ :

  •   მოსწავლის სწავლის ხელშეწყობა;
  • მოსწავლის ძლიერი და სუსტი მხარეების გამოვლენა;
  • სწავლების  კონკრეტული მეთოდიკის  ეფექტიანობის  შემოწმება
  • სასწავლო პროეცესში მოსწავლის შეფასება ;
  • მშობლების ჩართვა მოსწავლის სწავლების პროცესში (კომუნიკაცია)
შეფასებაში გააჩნია ორი განსხვავებული ფუნქცია:

  • მიმდინარე შეფასება
  • შედეგების/მიღწევების შეფასება;
შეფასების კომპონენტები:

  • საშინაო დავალება;
  • საკლასო დავალება;
  • შემაჯამებელი დავალება;
შეფასების ტიპები :

  • განმსაზღვრელი, რომელიც აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ამ დროს ჩვენ ვწერთ ქულას (10 ქულიანი შეფასება )
  • განმავითარებელი შეფასება;ამ დროს უმჯობესია შევქმნათ ტვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემები, მივცეთ მოსწავლეებს რჩევა-დარიგება, ვაწარმოოთ დაკვირვების ფურცელი, და ა.შ.
ესგ-ში განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასების აღწერილობა ასეთია :



განმავითარებელი
განმსაზღვრელი
მიზანი
სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარების
ხელშეწყობა;

სწავლის ხარისხის გაკონტროლება ;
მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენა ესგ-ითგანსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში;
აკადემიური სწავლების დონის განსაზღვრა;
შეფასების საგანი
სწავლის პროცესი
სწავლის სედეგი
შეფასების შედეგად მიღებული გადაწყვეტილება
წინსვლის ხელშესაწყობად განსხვავებული აქტივობის შერჩევა, სწავლების სტრატეგიის შეცვლა, რჩევა -დარიგების მიცემა და სხვა.
მომდევნო ეტაპზე (კლასში/საფეზურზე)დაშვება/არდაშვება
წარმატების კრიტერიუმის განსაზღვრა
კონკრეტული მოსწავლის წინსვლის საფუძველზე(რა დონეს ფლობდა-რა დონეს ფლობს)
იმის საფუძველზე , თუ რამდენად მიაღწია სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს
შეფასების საშუალებები
თვით/ურთიერთშეფასების რუბრიკა;კითხვარი;სიტყვიერი,კომენტარი, უნარის განვითარების აღწერა
ქულა






შეფასების სქემის შექმნა და გამოყენება ;

აუცილებელია გვახსოვდეს, რომ არსებობს კავშირი სასწავლო მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს შორის, რადგან სწავლის შედეგი რომ გაიზომოს აუცილებელია ჩამოყალიბდეს კრიტერიუმი, კრიტერიუმი კი ყალიბდება გაკვეთილის სასწავლო მიზნის შესაბამისად;

სასწავლო პროექტის განხორცილებისას ხშირად ვიყენებ ჰოლისტურ შეფასების სქემას, რადგა კვლევის პროცესში მოსწავლეს ვერ შევაფასებთ ორი , ან თუნდაც სამი მახასიათებელით . ჩემს მიერ შექმნილ სქემაში გაერთიანებულია  თითქმის ყველა კრიტერიუმი და ყველა მახასიათებელი , რომლის მიხედვითაც მსურს შევაფასო მოსწავლე პროეტზე მუშაობისას;



 მონაწილეობას იღებს პროექტის თემის  შერჩევაში, ასაბუთებს თემის აქტუალურობას
1
 სასწავლო პროექტზე მუშაობის პროცესში  ეძებს საინტერესო მასალას, აგროვებს და ახარისხებს ინფორმაციას, თანამედროვე ტექნოლოგიების საშუალებით თვალსაჩინოებას ქმნის და პრეზენტაციას აკეთებს
1
ფლობს საკომუნიკაციო უნარებს , მუშაობის პროცესში ჩანს მისი კრიტიკული  და შემოქმედებითი აზროვნება ;
2
გამოყოფს საკვლევ ობიექტს ,იწყებს კვლევას და ”გადის” დასახული მიზნის შედეგზე 
2
აქტიურად არის ჩართული სამუშაო პროცესში, ჯგუფური მუშაობის უნარებს ფლობს
1
ასაბუთებს მოკვლეული მასალის აქტუალურობას , ადარებს წინარეცოდნას და გამოყოფს ახლის აქტუალურობას;

შემოიფარგლება კონკრეტული თემით , ერთი მასალის შესრულების შემდეგ აქტიურად ერთვება ახალი მასალის მოძიებაში
1
თანაგუნდელებს უზიარებს საკუთარ გამოცდილებას , მათთან ერთად ქმნის თვალსაჩინოებებს, შეხვედრების დროს აქტიურად არის ჩართული დისკუსიაში
2
 


  შეფასება ჯგუფური მუშაობის დროს 


განმავითარებელიგანმსაზღვრელი
მიზანიმოსწავლისგანვითარებისხელშეწყობა;
მოსწავლისსწავლებისხარისხისგაუმჯობესება;
ეროვნულის სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენა;
მოსწავლის სწავლების ხარისხის გაკონტროლება;
შეფასების საგანისწავლის პროცესი;სწავლის შედეგი;
შეფასების შედეგად მიღებული გადაწყვეტილებამოსწავლეების წახალისება;10 ქულიანი  სისტემით მოსწავლეების შეფასება;
წარმატების კრიტერიუმის განსაზღვრამოსწავლეებთან ერთად გამჭირვალე გავხადოთ სწავლების დროს წარმოქმნილი პრობლემები და მოვიძიოთ გზები ამ პრობლემების აღმოსაფხვრელად;
შევქმნათ წარმოდგენა უკუკავშირის მეთოდის მნიშვნელობასა და მის მრავალფუნქციურობაზე
შევქმნათუკუკავშირისთვისე.წ. უსაფრთხოსივრცე
ამმეთოდითმუშაობაეფექტიანირომიყოს, აუცილებელია, ჯგუფშიშეიქმნასურთიერთნდობისატმოსფერო.
შეფასება წარმოადგენს არა მარტო დაკვირვებათა სისტემატიზებას, არამედ გამოცდილებათა შეფასებასაც განსაზღვრულ კრიტერიუმებზე დაყრდნობით. მაგ., თუ უკუკავშირს ჯგუფური მუშაობის ხარისხის შესაფასებლად ვიყენებთ, წინასწარ უნდა შევიმუშაოთ კრიტერიუმები კარგი ან ცუდი ჯგუფური მუშაობის შესაფასებლად
სასწავლო ეროვნული გეგმის მიხედვით განსაზღვრული სტანდარტები ჩაატრებულმა გაკვეთილმა დააკმაყოფილა;
შეფასების საშუალებებიურთიერთსეფასების რუბრიკა;
სიტყვიერი კომენტარები;
უნარის განვითარების დონის აღწერა;
ქულა
(10 ქულიანი შეფასება)
პრეზენტატორის შეფასების კრიტერიუმი

კრიტერიუმები
ქულები
საუბრობს გამართულად და თავდაჯერებულად
საუბარი არგუმენტებულია
თავს ართმევს კრიტიკულ შეკითხვებს
იღებს კრიტიკულ შენიშვნებს
იცავს საუბრისას დროის ლიმიტს

დისკუსიაში მონაწილე მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმი


კრიტერიუმები
ქულები
საუბრობს გამართულად და თავდაჯერებულად
საუბარი არგუმენტირებულია
იცავს დისკუსიის წესებს და თანაკლასელის მიმართ კორექტულია
იცავს საუბრისას დროის ლიმიტს

13 Response to "შეფასება "

  1. დიანა წურწუმია says:
    January 23, 2014 at 7:14 AM

    ძალიან შრომისმოყვარე და გონიერი ადამიანი ხართ...ყოჩაღ,ერთმანეთს ჩვენ მაინც მივცეთ სტიმული

  2. mziadadvani50 says:
    January 23, 2014 at 8:27 AM

    ნინო, თვალს ვადევნებ შენს საქმიანობას, ყოჩაღ, არ შემიძლია საქებარი სიტყვა რომ არ გითხრა! წარმატებებს გისურვებ!

  3. ირმა თითირაშვილი says:
    January 23, 2014 at 8:34 AM

    ძალიან კარგია, ნინო! წარმატებებს გისურვებ!

  4. ალამდარი says:
    January 23, 2014 at 8:36 AM

    შენი შრომის ნაყოფი გვეხმარება პედაგოგიურ საქმიანობაში, მაშველი რგოლივითაა , რისთვისაც უღრმეს მადლობას მოგახსენებთ მთელი ჯგუფი.
    პორტფოლიოში ჩაასწორე, უნდა იყოს- ჩემ შესახებ.

  5. ნინო აბულაძე (ისტორიის მასწავლებელი) says:
    January 23, 2014 at 9:08 AM

    ძალიან დიდი მადლობა.
    ანა ჩემ შესახებ წერია პირველ გევრდზე კიდევ სადმე თუ გამეპარა ჩავასწორებ, გაიხარე

  6. gadeliamanana says:
    January 24, 2014 at 10:57 AM

    ბევრი გიშრომია მომწონს შენი ბლოგი. წარმატებებს გისურვებ!

  7. fiqriasidamonize says:
    July 12, 2014 at 1:56 AM

    ყოჩაღ, ნინო! ამას ეძახი მოუწესრიგებელს?... არაჩვეულებრივია

  8. ნინო აბულაძე (ისტორიის მასწავლებელი) says:
    August 10, 2014 at 2:58 AM

    დიდი მადლობა

  9. ალამდარი says:
    November 8, 2015 at 12:37 AM

    ნინო, მისაბაძი ხარ ყველა მასწავლებლისათვის პროფესიონალიზმით,შრომისმოყვარეობით, ერთგულებით.გიყვარს შენი სამშობლო და საქმე, რომელსაც მთელი გულით ემსახურები. გიყვარს ბავშვები და მათგანაც სიყვარულს იმკი.შენი შრომა დიდი სტიმულია პედაგოგებისათვის!

  10. ნინო აბულაძე (ისტორიის მასწავლებელი) says:
    November 8, 2015 at 6:41 AM

    გმდლობ, ანა , საოცარი შეფასება დამიწერე

  11. ekatskhadaia says:
    November 8, 2015 at 7:50 AM

    მაგარი პორტფოლიოა. სიტყვები არ მყოფნის. ნაშრომი ნაშრომად და როგორი ესთეტიკით მოწოდებული?! საოცარი ადამიანი ხარ. ეტალონი.

  12. ზოია სიორდია ბლოგი says:
    November 26, 2015 at 9:30 AM

    ძალიან საინტერესოა! ყოჩაღ, ბევრი გიშრომია!

  13. natia makhatadze says:
    December 9, 2017 at 12:22 AM

    ქ.ნ ნინო ,პერიოდულად ვადევნებ თვალს თქვენს საქმიანობას და სულ ერთი კითხვა მიტრიალებს თავში: დაძინებას ახერხებთ საერთოდ? კოლოსალურ შრომას ეწევით და რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია ხარისხიანად , საინტერესოდ და მრავალფეროვნად. ღმერთმა შეგაძლებინოთ და დაგიფასოთ ჩვენი მომავლითვის გაწეული საოცარი ღვაწლი.<3 <3

Post a Comment